Šta je response rate i response time na Facebook stranici?

Stopa odgovaranja na Facebook stranici (response rate) i vreme odaziva (response time) prikazuju koliko brzo i dosedno upravljate Facebook stranicom. Ako imate visoku brzinu odgovora i brzo vrijeme odziva, korisnici koji posete vašu FB stranicu će videti bedž “Very responsive to messages”.


Responsive time na Facebooku
Zamislite ovaj scenarij: 

Večerate i osoba (nazovimo je Marko) pored vas vam postavlja pitanje. Ne odgovarate i samo nastavljate jesti. Marko ponovno postavlja pitanje misleći da ga možda niste čuli. I ponovno tišina. 

Kako mislite da se Marko oseća? Neverovatno frustrirano i i živcirano u toliko meri da će mu svaki put kad vas se seti pasti mrak na oči. 

Sada razmislite o sledećem. Nešto mlađa populacija, ‘ajmo reći generacija Y (rođeni 1981. do 1995.) i generacija Z (rođeni poslije 1995.) obožavaju postavljati pitanja na društvenim mrežama, dok starije demografske grupe preferiraju e-mail.

Ako vam neko postavi pitanje na Facebooku, Instagramu ili drugoj društvenoj mreži, a vi ga ne primećujete, kako mislite da će razmišljati o vašem brendu? Ne nekako najbolje.

Facebook je postao bitan deo marketinških kampanja

Na Facebooku se povezujemo s aktivnim klijentima kako bismo ih oduševili, kako bismo upoznali potencijalne klijente i kako bismo komunicirali s ostalim korisnicima.

Ako ste novi na Facebooku, jeste li primetili da se na desnoj strani vašeg profila pojavljuje poruka o vremenu odaziva na poslanu poruku (response rate). 

Šta? Sada prate koliko nam treba da nekome odgovorimo? Da, da… itekako prate!

Naime, Facebook želi da poslovne FB stranice stvarno pomažu svojim sledbenicima tako da im instantno odgovaraju na poruke. Tako doduše pokazujete da vam je stalo. 

Šta je vreme i stopa odgovaranja (response time i response rate) na Facebooku?

Prema Facebookovom centru za pomoć:

“Stopa odgovoranja je postotak novih poruka koje vaša FB stranica pošalje kao odgovor na početnu poruku korisnika isti dan kada je taj upit spremljen. Vreme odgovaranja je prosečno vreme za prvu reakciju na prvu poruku korisnika tokom jednog dana.”

To znači da kada vam neko pošalje privatnu poruku, sat počinje otkucavati sve do kada ne odgovorite.

Treba li imati poslednju reč u svakom razgovoru na Facebooku?

Facebook meri vreme reakcije samo na prvu poruku, a ne na svaki odgovor u daljem razgovoru. 

Zato ne morate da brinete da vaša bude zadnja :)

Šta ako u Messengeru imate status Away?

Stižu li vam poruke kad je status profila postavljen na “Away” (odsutan), Facebook ne broji vreme sve do kada ne postavite profil na “Available” (dostupan).

Maksimalno vreme odsutnosti je 12 sati.

Instant replies (brzi odgovori) u Messengeru - računaju li se kao odgovori?

Šta je sa brzim odgovorima (instant replies)? Iako su to poruke koje se automatski šalju kao prva reakcija vaše stranice na nove poruke, oni se ne računaju kao početni odgovor.

Kako doći do bedža "Very responsive to messages"

Želite li da osvojite glavnu nagradu po imenu “very responsive to messages” moraćete se uozbiljiti i baciti na posao.

Evo kako crème de la crème izgleda:


Very responsive to messages - Facebook

Kako biste ostvarili ovaj bedž, vaša stranica bi trebala zadovoljiti dva sledeća merna podatka:
  • stopa odgovaranja od 90% ili više i 
  • vreme odgovaranja u manje od 15 minuta.

Budući da većina korisnika društvenih mreža očekuje vreme odziva manje od jednog sata, ovi podaci su i više nego u skladu sa očekivanjima današnjeg potrošača.

Kao šećer na kraju, prema nekoliko istraživanja 70% onih sledbenika kojima je pružena pomoć na društvenim mrežama, u budućnosti su se odlučili vratiti kao kupci. 

Sada je pravo vreme da ponovno proučite Facebook stranicu svoje firme i odredite koliko brzo odgovarate na primljene poruke. Angažovanost firme na bilo kojoj društvenoj mreži stvara i visoko angažiranu publiku na društvenim mrežama, a i otvara više prilika za stvaranje potencijalnih kupaca i klijenata.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM