6 saveta za pisanje dobrog newsletter subject linea

Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte da se obratite primaocu lično, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte da preterujete.



Dan se po jutru poznaje, odelo čini čoveka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line moramo znati kako je to prva stvar koju primaoc vidi i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči da otvori email imate mogućnost dalje komunikacije. U suprotnom bežite samo još jednu propuštenu priliku. 

Dobar naslov možda je i bitniji od teksta unutar newslettera. Ne kažemo kako sadržaj newslettera nije bitan, ali na osnovu naslova publika odlučuje hoće li pročitati vaš sadržaj. 

Zato je naš prvi savet, dajte sebi vremena za pisanje naslova email poruke. To je deo s kojim vaša email marketing kampanja počinje. 

Svakako odvojite dovoljno vremena da napišete naslov na koji će primalac želeti da klikne.

#1 Subject line newslettera treba biti kratak

Čak 77% emailova se otvara na mobilnim uređajima. Mobiteli imaju manje zaslone, a samim time i manje mesta za prikazivanje vašeg naslova. 

Nemojte u naslovu pričati priču i uveravati primaoca kako je vaša akcijska ponuda najbolja. Iako je teško je reći koliko znakova je potrebno kako bi publika otvorila vaš email, prema našem iskustvu bi vam preporučili oko 35 znakova. 

U vanrednim situacijama možete da idete do 50 znakova. Za takve poteze morate jako dobro biti upoznati sa vašim pretplatnicima i s njihovim navikama kod čitanja newslettera.
 

#2 U subject line uključite pitanje

Pojam pitanje u filozofiji je definiran kao: “izraz nedostajućeg uvida ili spoznaje.” Ono uvek izvire iz čovekovog primarnog instinkta (čuđenje, divljenje, nerazumevanje, dvojba i dr.).

Zato će pitanje u naslovu, ako je pametno postavljeno, zainteresirati primatelja da klikne na taj naslov i otvori newsletter. Svi želimo znati odgovore. 

Ako ćete da koristite pitanje u naslovu emaila svakako dajte i konkretan odgovor unutar newslettera.


 

#3 Personalizujte naslov mejla

MailChimp, sistem za vođenje i praćenje email marketing kampanja omogućuje personalizaciju naslova.

Započnete li naslov sa imenom primaoca takav će newsletter sigurno prije uhvatiti njegovu pažnju. 

Dobar primer subject linea: “Dario, pogledaj naše kožne jakne na akciji!”
Lošiji primer subject linea: “Jakne od umjetne kože na sniženju su u nedelji od 5.- 9.oktobra” 

#4 Brojke u naslovu su uvek dobra ideja

Kada god postoji mogućnost za to uključite brojke u subject line newslettera. Korišćenje brojeva u naslovu primaocu daje uvid u sadržaj maila i zna što ga čeka ako ga otvori. 

Većina ljudi pogledom samo skenira naslov pa je bitno zainteresirati primatelja u kratkom periodu. Tu dolaze brojevi i njihova magija. 

Primaocu predstavljate korake koji ga vode kroz neki proces, a s malim brojevima komunicirate jednostavnije i brže načine.

#5 Oprezno sa emotikonima u naslovu

Emotikoni su svuda. Emotikoni su super!

Oni nam omogućuju da u tekstualni oblik komunikacije, kakav je newsletter, ubacimo osjećaje. Kako bi vašim pretplatnicima približili sadržaj i ton maila ubacite u naslov emotikon ili dva.

Nemojte da preterujete jer će u tom slučaju korisnik dobiti utisak da njega, a ni svoj posao, ne shvatate previše ozbiljno.


 

#6 Bez lažnih obećanja u naslovu 

Ovo nikako ne prolazi!

Ljudima su spam i trash pretinci krcati ovakvim mailovima. Ne želite da i vaši završe u takvim fiokama. Sa clickbait naslovima vaša lista subscribera će biti sve manja i manja, baš kao i stope otvaranja.

Sada kada ste naučili da pišete dobre naslove, naučite stvarati i cijele newslettere koje će pretplatnici želeti da pročitaju. 

Ako nemate vremena za pisanje naslova i stvaranje newsletter kampanja obratite se nama, naš email marketing  tim zna bar 7 načina kako vam pomoći. ;)  
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM