Kako da izradite buyer personu (profil idealnog kupca)

Buyer personu čete da izradite tako da pronađete odgovor na pitanje ko su osobe koje kupuju vaše usluge/proizvode. Takođe zanima vas i jesu li zaposleni, putuju li i koliko često te koliko su spremni izdvojiti za proizvod/uslugu. Osim ovih “fizičkih” informacija zanimaju vas i njihove želje, potrebe, frustracije i problemi. Sve te osobine nadopunite imenom, prezimenom i fotografijom. Tako! Sada možete da kažete kako imate izrađenu buyer personu.



Buyer persone predstavljaju fikcijsku, generalizovanu reprezentaciju idealnih kupaca kojima definišemo demografiju, interese, obrazovanje i posao, ali i u kojoj se fazi svog customer journeya nalaze te koji su im problemi, ciljevi, o čemu razmišljaju i kako donose odluku.

Kako prikupiti podatke za sastavljanje buyer personež

Postoji nekoliko načina, a sada ćemo i proći kroz njih. 

Najbolji način je intervju sa kupcima. Tako ćete dobiti provereno tačne, insajderske, a često i neočekivane podatke ( koje nitko drugi ne zna), koji će vas

Najlakši način je na osnovu osobnog iskustva. Razmislite o vašem idealnom kupcu i njegovim osobinama. Šta radi, gde provodi slobodno vreme, koliko ima godina, kako putuje na posao ili bilo što što vam se čini zanimljivo. Svaki detalj je bitan. Kod ovog načina postoji velika mogućnost pogreške jer vaše pretpostavke nekada jednostavno ne moraju biti tačne.

Upitnici mogu biti jako dobar način za prikupljanje podataka potrebnih za sastavljanje profila idealnog kupca. Ako je potrebno, poklonite nešto onima koji se odluče za sudjelovanje i zahvalite im. Njihovi iskreni odgovori izuzetno su značajni. 

Razgovor s prodavačima ili osobama koje su u direktnom kontaktu sa kupcima je još jedan od načina. Njihova iskustva mogu biti pravi rudnik kvalitetnih informacija. Vi samo postavite prava pitanja.

Sastavljanje buyer persone u 6 koraka

Pronađite uzorke i sličnosti u odgovorima koje ste prikupili na neki od ranije spomenutih načina i kreirajte najmanje jednu personu. Tada popunite jedan od dostupnih besplatnih obrazaca kao što je npr. HubSpotov buyer persona template ili samostalno izradite online dokument sa potrebnim informacijama. 

Dajte idealnom kupcu ime, dodajte i fotografiju. Možda vam se to čini čudno, ali ime i fotografija pomažu u zamišljanju stvarnog izgleda. 

Popunite demografiju, psihografiju i ponašanje ciljane publike (dob, spol, prihod, obitelj, radno mesto i iskustvo, gde živi, ličnost i čemu teži, hobi…)
Locirajte gdje se nalaze i online i offline - pronađite što pretražuju, čitaju, kupuju.

Prilagodite vaše oglase, usluge ili celu ponudu njihovim potrebama. Razmislite kako im možete  pomoći u ispunjenju težnji, nadilaženju izazova i prepreka? Kako možete postati deo njihovog života?

Odredite pravo vrijeme za delovanje. Identificirajte i ciljajte mikro-momente kada donose odluku o kupnji ili prelaze iz jedne u drugu fazu customer journeya.
Prikažite im oglas za pravi proizvod ili uslugu u pravo vreme, na pravom kanalu kako bi im pomogli u ostvarenju njihovog cilja.

Izbegnite ove greške kod kreiranja buyer persone

Za početak, nemojte da se fokusirate na nebitne informacije, razmišljajte o tome kako kupac donosi odluku o kupovini.
Takođe, nemojte izmišljati stvari o svojim kupcima. Manje je više!

Istražite, porazgovarajte s vašim kupcima i identifikujete to im je važno i šta im treba. Razvijte svoje buyer persone danas. Buyer persone su super.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM