Zašto treba ulagati u content marketing?

Content marketing je tehnika oglašavanja koja stvara, plasira i distribuira relevantan sadržaj koristan krajnjem korisniku. Cilj content marketinga je dovesti potencijalnog kupca na sajt zainteresovati ga za određenu temu ili odgovoriti na njegova pitanja.​


Content marketing može biti u obliku:
 
  • Teksta,
  • članka, 
  • e-Bookova, 
  • infografike, 
  • fotografije, 
  • newslettera, 
  • videozapisa 
  • itd.

Kako bi što bolje shvatili svrhu content marketinga kroz ovaj primer saznajte zašto je content bitan za kvalitetan inbound marketing i zašto se isplati ulagati u kvalitetan sadržaj.

Primer content marketinga

Borna je personalni trener koji je pokrenuo sopstveni posao. Kroz proteklu godinu ili dve radio je sa klijentima zbog kojih se i upustio u ovakav preduzetnički poduhvat. 

Borna primećuje kako može više i bolje i želi da dođe do novih korisnika. Dolazi do pitanja kako dopreti do novih klijenata? S obzirom na to da već ima web sajt, odlučio je pisati blogove koji se baziraju na dve ili tri ključne reči. Iz nedelje u nedelju fokusira se na nove ključne fraze bitne u različitim fazama kupovine (customer journey). Piše o:
  • pravilnoj prehrani
  • sticanju kondicije
  • gubitku kilograma
  • razlozima za angažovanje personalnog trenera

Kroz nekoliko mjseci blogovi se na Borninom web sajtu rangiraju na prvim stranicama rezultata pretraživanja. Kada dođe proleće i korisnici krenu pretraživati prema frazama “kako steći formu do leta”, “kada kreću sa vežbanjem za leto” ili “najbolje vežbe za mršavljenje”, njegovi dobro pozicionirani blogovi generišu hrpu prometa na web sajt. 

Neki će se čitaoci zaljubiti u ton komunikacije, drugi u kvalitetne savete stručnjaka ili zanimljive informacije koje im Borna donosi, ali postoje i oni koji će se odlučiti za “uradi-sam” pristup. Kako bilo, posetili su sajt, pomogli u boljem rangiranju i doneli Borni dugoročnu korist. 

Dobar deo njih će se, na osnovi naučenog, odlučiti da angažuje personalnog trenera. I pogodite koga će odabrati! Bornu ili onog koji je samo pozivao na kupovinu?

Ovakav primer content marketinga jedan je od najučinkovitijih načina privlačenja inbound leadova za bilo koju industriju. 

Kako bi vam još detaljnije objasnili prednosti, usudili bi se da kažu i nužnost ovakvog marketinga (Borna vam može biti svedok :D), donosimo vam i 3 razloga za stvaranje relevantnog sadržaja. 

Content marketing odličan je alat za poboljšanje organskih pozicija


Kada otvorite internet pretraživač sa namerom pretraživanja, verovatno ćete krenuti sa Googleom. Pitaćete ga nešto što vas zanima, a on će se potruditi da vam dostavi najbolje rezultate na prvu stranicu. 

Kada se odlučite za kreiranje poučnog, zanimljivog sadržaja na web stranici, umesto clickbait oglasa koji viču “Kupi me!”, Google će prepoznati vaš trud i nagraditće vas boljim SERP (Search Engine Results Page) pozicijama.

Algoritmi zaslužni za rangiranje se konstantno menjaju, ali ako je vaš content: 
  • aktualan (sadrži trenutno najbolja objašnjenja)
  • informativan (daje odgovor na pitanje)
  • relevantan (pišete o onom što je navedeno u naslovu),

ostaćete u vrhu rezultata pretraživanja.

Online korisnici će se upoznati sa vašim brendom


Brending je danas važniji nego ikada pre. U tržištu koje je krcato davaoicma sličnih usluga ili proizvoda morate nekako da se istaknete. To nikako ne bi trebao biti najveći billboard na najprometnijoj ulici, stvarajte najviše relevantnog contenta. To bi trebao biti vaš cilj u 2020., 2021. 2022. …

Ako ste odabrali, implementirali i provodite pravilnu content marketing strategiju verovatno ćete znatno povećati promet na web sajtu, dobiti stvarne leadove i upoznati čitaoce sa vašom pričom. Zato se potrudite oko stranica na kojima opisujete vašu firmu, zaposlene i karijere. 

Kvalitetan sadržaj delićete na društvenim mrežama



Pretpostavimo kako ste vi stručnjak u svom poslu. Razumete bitne detalje sa kojima se većina muči i možete da ih objasnite na jednostavan način? U tom slučaju društvene mreže mogu biti vaše gorivo. 

Pojedinci će, u želji da ih followeri i prijatelji prepoznaju kao kreatore mišljenja (opinion maker), deliti vaš sadržaj, a svi znamo kako se brzo zanimljiv sadržaj širi društvenim mrežama. 

Vaš cilj bi svakako trebao biti stvaranje relevantnog, informativnog i aktualnog sadržaja, ali ako uspete da dobijete i pažnju društvenih mreža, dobili ste nekoliko koraka prednosti. 

Ako vam treba dodatni vetar u leđa, znate kome treba da se obratite. Mi smo tu za vas. 

Popis razloga zašto se isplati stvarati kvalitetan content ide u nedogled. Zapravo, mogao bi se sažeti u jednu ovakvu misao: “Okrenite se content marketingu jer funkcioniše. U današnje vreme to je najbolji način za generisanje inbound leadova i dobijanje pažnje.”
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM